loading...
کارینگتون
KLAUS بازدید : 261 دوشنبه 23 دی 1392 نظرات (0)

1. آیا مویس مرد موفقی خواهد شد؟

 خود متن سؤال دقیقاً اشاره به این داره که او فعلاً موفق نبوده. ببینید، این هم در قالب نسبیت قرار میگیره و میشه گفت هرکسی دیدگاهی داره، اگر موفقیت رو شرایط فعل بدونیم و توقع رو در همین سطح نگه داریم، خب بله، اما من و شما و همه میدانیم که تیم منچستریونایتد استانداردهای بالاتر از اون چیزی داره که داریم فعلاً میبینیم. این جداً بستگی به خود مویس و تصیمات آینده او داره. بگذارید رک باشیم و بگیم که او فعلاً موفق نبوده و ان تنها درباره شرایط فعلی هست، اما ما میدونیم باشگاه همیشه به افرادی که با اون کار میکنند زمان کافی خواهد داد. عده ای از این صحبت میکنند که بگذارید او ابزارش رو به دست بیاره بعد در این مورد قضاوت کنیم، این حرف نادرستی نیست و دادن فرصت و زمان کافی به هرکسی در هر شغلی یک حق مسلم هست، اما ما چیزهای نه چندان جالبی در بازیها میبینیم. ببینید، با ابزار فعلی هم مویس میتونست نتایج بهتری بگیره اما وقتی من در بازیها میبینیم که بازیکنان پرس رو کلاً از یاد بردند، وقتی دست به یورش به حریف پا به توپ میزنند که حریف تا نزدیکی یک سوم دفاعی پیش اومده، خط دفاع اسنجام نداره، تملک توپ در بسیاری از دیدارها به نفع ما نیست و گاهاً اختلاف معنی دار هست، حتی در دیدارهای خانگی و نبود پنل دوم و سوم و همچین در بسیاری از دیدارها میبینیم که بسیاری از فضاها به ندرت استفاده میشن که غالباً در میانه زمین هستند و این یک فرصت طلائی برای حریفان هست و البته بسیاری از موارد دیگه، که خب به این نتیجه میرسم که لااقل در زمین مسابقه مویس و تیمش موفق نبوده و یا بهتر بگیم که توقعها رو برآورده نکرده. شاید نگاه کردن به جدول به درستی عمق فاجعه رو نشون نده و بگیم خب تنها اختلاف با صدر جدول 9 امتیاز هست اما با نگاه کردن به بازیها ما گاهاً حتی یونایتد فعلی رو نمیشناسیم و یادمون باشه که رقیبان هم در این فصل چندان عالی نبودند و این وجود ما هنوز 9 امتیاز اختلاف داریم و این تأسف آور هست و این برای ما یک سرشکستگی محسوب میشه.
اینکه او در آینده موفق خواهد شد و یا نه، بستگی به ایمان باشگاه به او هم داره که البته ما میدونیم در یونایتد همه به اندازه کافی فرصت خواهند داشت. آیا باشگاه حاضر خواهد بود با تداوم شرایط فعلی پای او باقی بمونه؟ آیا شرایط کسب و کار و فضای رقابت این اجازه رو به باشگاه میده؟ مویس در تیم منچستر یونایتد نسبت به تیمهای دیگه میتونه از اطمینان بیشتری نسبت به ابقاء مطمئن باشه اما خود این اطمینان قوه مخربی نخواهد بود؟ بحث دیگری که هست، اینه که عده ای میگن او باید خودش رو از زیر یوغ فرگی بیرون بیاره و این طبیعی هست که تیم تو افت باشه چراکه یک پای این داستان مردی با 27 سال حضور رؤیایی در اولدترافورد هست، اما باز فکر میکنم این کاملاً انسان رو قانع نمیکنه. حتی نشانه ها هم دیده نمیشه و به نظر تلاشها برای ایجاد شرایطی متفاوت کم هست. خب او در بیرون زمین کارهای مثبتی انجام داد که میشه اشاره به موندن فعلی رونی و تمدید قرارداد یانوزای داشت و همچنین داشتن شجاعت و حرفه ای گری در پذیرش مسئولیت شکستها و رک گویی خاص اسکاتلندیها و حمایت از تیمش، اما باز اونچه این روزها آزار دهنده هست، شرایط درون زمین هست. باز اجازه بدید صادق باشیم و بگیم که بازیکنان متوسط در تیم ما زیاد هستند و شاید همین مورد رو بشه در دفاع از مویس عنوان کرد اما به باور بنده، همین بازیکنان هم تا درصد بالایی از توانایی هاشون در تیم استخراج نمیشه. مویس ترکیب رو زیاد تغییر میده و دلیل اون نرسیدن به یک لاین آپ نسبتاً واحد و البته مصدومیت زیاد بازیکنان هم مزید بر علت هست که همین مورد باز باعث میشه تیم فنی نتونه به تصمیمات واحدی برسه. به نظر میرسه وقت زیادی داره روی این مورد گذاشته میشه. جداً این مهمه که ما بدونیم واکنش مویس تا انتهای فصل و مهمتر از اون در تابستان و شروع فصل آینده چه خواهد بود.
اجازه بدید این موضوع رو از منظر دیگری هم ببینیم.
ببینید، به تیم فرگوسن، یک بازیکن 27 میلیون پوندی اضافه شده و شما دست کم روی کاغذ این جور میبینید که این تیم تقویت شده اما آیا این در عمل هم نمود داره؟ مسلماً نه. در زمان فرگی، طرفداران از او و تیمش انتظارات زیادی داشتند و گاهی این انتظارات به ورطه زیاده خواهی غیر منطقی کشیده میشد و حالا مشخص میشه که او با همین بازیکنان جادو میکرد. در صورتی که در شرایط فعلی، به عقیده بنده، طرفداران کار اشتباهی نمیکنند که انتظارات بازیهای بهتری دارند. نه اینکه گاهاً بازیهای خوب دیده نشه، اما واقعاً بازیها در بیشتر اوقات انسان رو متحیر میکنه.
البته من درک میکنم که باید به مویس وقت کافی داده بشه، در تابستان انرژی او صرف بسیاری از کارها شد که اجباری بود و نتونست وقت کافی برای ساختن تیم مورد نظر داشته باشه، او در حال شناخت بازیکنان بود و حالا هم این عمل ادامه داره، توقعات بالاست و حضور 27 ساله فرگوسن شرایط عجیب و ویژه ای برای هرکسی به وجود میاره، مصدومیتها شرایط هرکسی رو سخت میکنه. باید در مورد مویس منصفانه نظر داد.


2. چرا یونایتد خریدی انجام نمیده تا ضعف هاشو برطرف کنه؟ چرا بازیکنانی مثل اندرسون فروخته نمیشن تا جایگزین مناسب خریداری بشه؟
خب درسته و بنده هم میپذریم که ما نیاز به بازیکنانی داریم اما اگر خریدی تا به حال انجام نشده، دال بر این نیست که باشگاه و مویس چشم به خرید ندارند و یا نمیخوان این کار رو انجام بدند. صادقانه بگم که تابستان هم به دلیل فعالیت کم در بازار نقل و انتقالات و هم برخی اتفاقات، یک شکست واقعی بود اما بگذارید این رو ملاک قرار ندیم، چراکه مویس به تازگی به باشگاه اومده بود، موضوع رونی و تلاشهای آنتی گونه مورینیو و چلسی در این خصوص و از طرفی نیرو و زمان مویس که صرف دفع تهدیدات شد، داستان نامشخص اون 3 وکیل و هرره را، جواب نه دادن خیلی ها به مویس و روند رفتن عده ای از کادر فنی و اعتراضات نصفه نیمه اونها و مستفر شدن یک کادر مربیگری جدید و حضور دائم و مستمر فرگی با چاپ کتاب و غیره در محافل، همه و همه باعث شد انرژی و نیرو و زمان مویس به طرز شدیدی تحلیل بره، پس به شخصه این مقطع زمانی رو به مویس حق میدم که روند چندان مثبتی نداشته باشه. اما من به شما اطمینان میدم که در زمان فعل، کار ردیابی و شناسایی بازیکنان و مذاکرات نصفه نیمه با برخی باشگاهها داره انجام میشه که من رو نسبت به تابستان امیدوار میکنه، گرچه، احتمال خرید در همین زمستان رو هم کاملاً منتفی نمیدونم. مشکل در این هست که بسیاری از باشگاهها به بازیکنانشون در این مقطع فصل نیاز مبرمی دارند و از طرفی تجربه ما ثابت کرده که بازیکنانی که در نیم فصل به ما ملحق میشن، بازدهی کاملی ندارند و نمونش ویدچ و اورا بود که به یاد دارم و از طرفی دیگه قیمت همیشه یک نکته مهم برای یونایتد بوده، حتی قبل از حضور گلیزرها و در زمستان قیمتها بسیار کذائیست و همه این موارد دست به دست هم میده تا ما همچنان در انتظار خریدهای مؤثر باقی بمونیم.
از طرفی مویس موضع خودش در قبال خرید رو بارها توضیح داده. او معتقد هست مرحم مقطعی نمیخواد و بازیکنی رو نیاز داره که حداقل برای چند فصل بتونه سطح تیم رو بالا نگه داره و این البته که حرف درستی هست.
اما بخش دوم پرسش به این بازمیگشت که چرا ما عده ای رو نمیفروشیم که مشخصاً از اندرسون نام برده شده بود. آیا او میتونه متحول بشه و به بازیکن بهتری تبدیل بشه؟ این اصل نانوشته فوتبال هست که در فوتبال هیچ چیز یک شبه وجود نداره، پس اندو با وجودی که دارای محسناتی هست، اما برای ما ناامید کننده بود و نتونست انتظارات رو برآورده کنه. بله باشگاه با او به آخر رسیده اما از طرفی قواعد بزینس اجازه نمیده تا اصول حرفه ای زیر پا گذاشته بشه و او به هر قیمتی به فروش برسه. بی شک اگر مشتریان خوبی وجود داشتند، او تا به حال به فروش رفته بود و من فکر میکنم مشکل اصلی در این هست که او مشتری چندانی نداره و این برای باشگاه قابل قبول نیست که به هر قیمتی اجازه خروج صادر کنه. اما به هر حال باشگاه در نهایت به این نتیجه میرسه که برای او به هر پیشنهادی گوش بده و ترس ما از جائیست که او به صورت آزاد بره. اگر رونالدو رو کنار بگذاریم، یونایتد با وجود از دست دادن بسیاری از بازیکنان که برخی از اونها خوب هم بودند، سود چندانی از فروش در چند سال گذشته نصیبش نشده و شاید نفروختن اندو تا به حال، به دلیل تفاوت نگرش در فروشها بوده و اینکه باشگاه دنبال سود بیشتری از راه فروش هست. تصور بنده این هست که خود مویس هم بی میل به فروش اندو نیست اما بستر به دلایل ذکر شده محیا نیست. یادمون نره اندو چندی پیش اومد و به سطحی گرفتن تمرینات در سالهای اولی حضورش در باشگاه اعتراف کرد و این به نظر من نابخشودنیست، حتی با وجودی که میدونم هنوز عده ای به او ایمان دارند. وقتی باشگاهی برای شما مبلغ زیادی پرداخت میکنه، انتظار داره دست کم 60 یا 70% انتظارات رو برآورده کنید و نه اینکه با دست کم گرفتن تمرینات فرصتها رو از دست بدید. او مقدار زیادی مصدوم بوده اما در زمانهای دیگه او میتونست با تلاش خودش رو در تیم جا بندازه. البته برخی اوقات بازیکنان در تیم جا نمی افتند. اخیراً گفته میشه فیورنتینا برای جذب قرضی او دست به کار شده.

3. آیا باید انقلابی از نظر ترنسفر در منچستریونایتد رخ بده؟
استفاده از کلمه انقلاب کلاً اشتباه هست و من از دوستان میخوام در خصوص خرید و فروشها با باشگاه، این کلمه رو از ذهنشون حذف کنند، تأکید میکنم به خصوص در خرید و فرش بازیکنان. انقلابی که ما ازش نام میبریم یعنی انفجار یک بمب و مثل ی جور زایش هست. ما همیشه باید این رو در نظر بیگریم که بیس باشگاه در هر مورد از قبل تعریف و نهادنه شده هست و بهتره افراد در همین محدوده دست به کارهایی بزنند. فکر میکنم خرید و فروش باید در یک راستا باشند. البته حرف من از جنس حرف مدیران اقتصاد محور فوتبالی نیست که مثلاٌ معتقدند که برای بالانس دخل و خرج باید اول بفروشیم تا بتونیم بخریم، بلکه حرف من از این باب این هست که اگر قرار باشه چند بازیکن به ما اضافه بشند، خب ما با لیست بلند بالایی رو به رو هستیم که میدونیم عده ای بازدهی لازم رو ندارند، مثل مشکلی که همواره تیمی مثل اینتر در سالهای اخیر داشته. فکر نمیکنم بد نباشه اول از فروشها شروع بشه و سریعاٌ به خریدها در یک تناسب درست ختم بشه. این رو باید بهش دقت داشت که ما نیاز به خرید داریم اما این نباید باعث بشه دست به هر خریدی بزنیم، این باید باعث بشه ما هر قیمتی رو اوکی بدیم، و البته این هم هست که باید از خصلتهای گذشته درس عبرت هم بگیریم و در نهایت یک جور بالانس البته همراه با قاطعیت و نه از دست دادن فرصتها. فکر میکنم ما میدونیم چه کسانی باید از تیم برند اما فکر میکنم ما در نهایت نیاز به خرید 2 هافبک میانی، یک مدافع چپ، و در بهترین حالت 2 مدافع وسط و یک وینگر چپ فیکس و قوی نیاز داریم. اما ای کاش قبل از هر اقدام برای نقل و انتقالات، ما میتونستیم از قوای فعلی بهترین بهره رو ببریم. این رو دقت داشته باشید که باشگاه با خرید یک بازیکن، او رو چند سال خواهد داشت و حالا اگر تصور کنیم اون خرید ناموفق باشه، این علاوه بر ضرر مالی، به معنی چند سال زجر برای طرفداران و باشگاه خواهد بود. باید باور کنیم که ریو بزرگ و گیگزی دوست داشتنی باید بازنشسته بشند و حالا زمان اون رسیده تا بیشتر به جانشینی ویدیچ فکر کنیم. باید باور کنیم که والنسیا با شرایط فعلی روند فرسایشی رو خیلی زود طی خواهد کرد و البته اورا که او هم جانانه تلاش کرد و حالا زمان روزهای آرامتر اوست.
4. با شرایط و بازیکنان فعلی در این فصل به کجا خواهیم رسید؟
خب نهایتاً همون حضور در جمع 4 تیم برتر لیگ و شرکت در لیگ قهرمانان فصل بعد در نهایت میتونه این فصل ما در لیگ جزیره رو خلاصه کنه که تصور نمیکنم دور از دسترس باشه. جام حذفی که برای ما تمام شد و جالبه که هر سال مانور زیادی روی این جام داده میشه و حالا این انتظار ما 10 ساله شد. در لیگ قهرمانان هم فکر میکنم میتونیم از پس المپیاکوس بر بیایم اما باز سؤال اینه که در مرحله بعدی قراره به چه تیمی برخورد کنیم؟ من نمیدونم در فرم فعلی اگر به بایرن و یا رئال و یا سیتی و یا بارسا رو به رو بشیم چه رخ خواهد داد! به نظرم این رو همه میپذریند که این فصل باید سطح توقعات رو از حد استاندارد پائین تر بیاریم، مگر اینکه بخوایم دیدگاه تعصبی نسبت به تیم داشته باشیم.
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط dw در تاریخ 1392/10/23 و 21:28 دقیقه ارسال شده است

عالی
عالی
عالی
عالی
در مورده سوال اول مویز رو دوست دارم ولی با این روند ترسو بودن و اینکه بعد از هر باختی هنوز هم با ژستی خاص میگه این بازی تمام شد باید به فکر آینده باشیم فکر کنم دل من که هوادارم رو میشکنه...بری تویه زمین گند بزنی و بیای بیرو و بعد خیلی ریلکس بگی بدشانس بودیم
سوال دوم که معلومه تا گلیزرا رویه کارند و بی مسئولیتی مثل وودوارد مسئول وضع همینه
سوال سوم فکر کنم بهترین جواب برای این سوال این باشه که طرفدارای تیمهای دیگه میگند به جز رونی و فنپرسی و کریک و جونز و ده خیا و رافائل و عدنان و تا حدودی فلتچر و والنسیا باید تمام بازیکنای دیگه دور ریخته بشند پس انقلاب نیازه ...اما انقلاب به معنای خرید نیست ....پاول و تورپ و تونیکیلیف و کلی بازیکن مانند عدنان داریم و چند خرید
سوال چهار اینکه با این شرایط آخر فصل بعد از سیتی چلسی آرسنال لیورپول تاتنهام اورتون نیوکاسل ...هشتم میشیم حتی شاید به المپیا باختیم ولی به هر حال حذفیم
شکلکشکلکشکلکشکلکشکلک
نظرات منتقد
دیدم کلاوس خیلی خوش بین خواستم من نیمه خالی لیوان باشمشکلکشکلکشکلک
پاسخ : استفاده ازکلمه ی ترسو در خطاب به مویس اصلا" درست نیست .. مویس در خیلی از بازی های این فصل همونطور که اکثرا" متوجه شدن احساسی میشه و بله درسته این باعث تضعیف روحیه ی بازیکنان میشه از طرفی مویس نباید احساسات خودش رو وارد کار و وظیفه ی خودش کنه. شکلک
====
درمورد سوال دوم در آینده بیشتر توضیح خواهم داد تا با شرایط کاری اونها هم آشنا بشی شکلک
====
شما کاری به طرفداران دیگر تیمها نداشته باشید .. با دید خودتون به تیم نگاه کنید شکلک
====
فوتبال غیر قابل پیش بینی هست دوست من .. حداقل سال 1999 رو به یاد بیار شکلک
====
نظرات شما محترم ...
به هر چیزی خوشبینم ، به هر اتفاقی پایبندم و به هر چیزی امید دارم .
====
زلال باشید و پایدار شکلک شکلک


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • تقویم دسامبر
    December
    1 2 3 4 5 6 7 8
    9 10 11 12 13 14 15 16
    17 18 19 20 21 22 23 24
    25 26 27 28 29 30 31
    آمار سایت
  • کل مطالب : 798
  • کل نظرات : 1985
  • افراد آنلاین : 19
  • تعداد اعضا : 62
  • آی پی امروز : 47
  • آی پی دیروز : 58
  • بازدید امروز : 69
  • باردید دیروز : 167
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 823
  • بازدید ماه : 823
  • بازدید سال : 67,599
  • بازدید کلی : 587,391