loading...
کارینگتون
Amir بازدید : 203 پنجشنبه 28 شهریور 1392 نظرات (5)

دقیقا ۵۰ سال پیش جرج بست اولین بازی حرفه ای خود را در روز شنبه برای منچستر یونایتد انجام داد. و روز شنبه مصادف شد با پیروزی 2-0 یونایتد مقابل کریستال پالاس.متاسفانه در این بازی یک پنالتی بحث برانگیز روی اشلی یانگ اعلام شد که بازی را تحت شعاع قرار داده بود و رابین فان پرسی آن را به گل تبدیل کرد. یونایتد در آن بازی ستاره جوان و اینده دار خود را بازی داد.و عدنان نشان داد که اینده ی روشنی دارد.

http://www.soccersouls.com/wp-content/uploads/2013/09/Adnan-Januzaj.jpg

زمانی که یانوزای در دقیقه ۶۷ وارد زمین شد، تیم میزبان(یونایتد) ۱ گل وارد دروازه حریف کرده بود.و کاگیشو دیکگاوی در نیمه اول بخاطر درگیری با یانگ از بازی اخراج شده بود.زمانی که دیدم یانوزای برای اولین بار وارد زمین شد بازی ای سرشار از انرژی و انگیزه را به نمایش گذاشت . و خطایی روی او انجام شد که وین رونی با یک ضربه زیبا گل دوم یونایتد را به ثمر رساند.

دیوید مویس از بازی یانوزای تمجید کرد و همچنین از همکاری او با مروان فلاینی ستایش کرد که بازی خوبی را به نمایش گذاشت. فلاینی برخی از نگرانی های تابستان منچستر یونایتد در مورد خط هافبکش که فاقد خلاقیت است را کم کرده است.یانوزی در این ۲۰ دقیفه نشان داد که میتواند به او امیدوار بود.

بیوگرافی

در بروکسل و از پدر و مادر کوزوو ای و آلبانیایی متولد شده است. یانوزای زمانی که ۱۰ سال داشت به اندرلخت پیوست. ۶ سال بعد و زمانی که استعدادیاب های یونایتد در بروکسل از بازیکنان تست مهارت میگرفتند متوجه او شدند ،عدنان مورد توجه آنان قرارگرفت و یونایتد او را باپرداخت£ 500،000  درسال ۲۰۱۱ به خدمت گرفت.

این نوجوان به طور منظم در تیم رزروزهای منچستریونایتد به میدان رفت است. اگر چه در سال اول او دچار یک اسیب دیدگی جدی شد. و  به این معنی بود که او تنها می تواند در مرحله ی دوم از جام حذفی جوانان شرکت کند.

 در سال دوم حضور او دیدم که او به زیر ۲۱ ساله های منچستریونایتد راه یافت و در ان دوره به طور منظم مورد ستایش واران جویس مربی خود و سر الکس فرگوسن قرار گرفت ." عدنان بازیکن فنی و قدرتی است."او گفت:"او به رشد خود ادامه میدهد، اما او شتاب خوب و قدرت بدنی مناسبی دارد. و همچنین توسط بازیکن های تیم اول مورد ستایش قرار گرفت، هرچند او فقط یکبار بعنوان نیمکت نشین در سال گذشته،در تیم اول ظاهر شد،و در اخرین بازی فرگوسن در فصل گذشته برابر وست بروم از روی نیمکت بازی را تماشا کرد.

بازی های زیبای او در خط هافبک باعث شد تا زیر ۲۱ ساله های یونایتد قهرمان لیگ بشوند،و اکنون با خروج سر الکس فرگوسن روشن است که مویس این استعداد های ناب را پرورش خواهد داد.از جمله میتوان به بازی دادن جوانان در تور اسیایی اشاره کرد یانوزای اولین گل خود را مقابل FC Kitchee به ثمررساند،و اجرایی قابل قبولی مقابل ویگان در کامیونتی شلید داشت.

سبک، نقاط قوت و ضعف

این بازیکن ۱۸ ساله از هافبک هایی است که شناور بازی میکند، و در سطح استانداردی قراردارد، او قادر است در  در سرار خط هافبک بازی کند حتی در راست و چپ(وینگر). او چپ پا است و باید به او فرصت داد تا سبک بازی خود را پیدا کند اما سبک بازی او شباهت زیادی به شینجی کاگاوا هافبک تکنیکی منچستر یونایتد دارد.

بازی یانوزای در گوشه ها فوق العاده است و به او این اجازه را میدهد تا بتواند مدافع روبه روی خود را از پیش رو بردارد، به همان گونه که در روز شنبه  ضربه ی ازاد گرفت از بازیکن حریف و رونی آنرا به گل تبدیل کرد. پروبینگ پاس دادن او به مهاجمان واقعا چشم گیر است. او لمس ظریف، تعادل فوق العاده و کنترل نزدیکی به توپ دارد که به او اجازه میدهد تا در مناطقی که تحت فشار است، توپ را از انجا به سرعت بیرون بیاورد و به فضای دور از فشار مدافعان ببرد. او همیشه به دنبال بازی در کنار خطوط است.

او برش مستقیم را معولا درسمت راست انجام میدهد، این یک سرمایه برای دیوید مویس  است که همیشه طرفدار این سبک بوده که مدافعان را کش بدهد تا بتواند به دروازه حرف برسد.(مترجم: دو،سه خط بعدی مربوط به بعد از بازی با پالاس میشه)

 عدنان در حال حاضر در حال کار روی وضعیت فیزیکی خود است تا در این ضمینه پیشرفت کند. او مرتبا در تمرینات پایه ای یونایتد در کارینگتون شرکت می کند تا بدن لاغر خود را پرکند و بتواند به صورت منظم در بازی های لیگ برتر انگلستان شرکت کند.

آسیب دیدگی او  در فصل اول حضورش باعث شد که  این موضوع در حافظه کادر فنی تیم بماند و وظیفه کادر فنی است که این بازیکن بلژیکی را از لحاظ فنی اماده کنند تا به رده های بالاتر برسد.وارن جویس میگوید:"عدنان هنوز در حال پیشرفت است و در او استعداد نابی وجود دارد او فوتبال را به خوبی درک میکند.ما در حال حاظر تلاش میکنیم او را با سبک بازی منچستریونایتد آشنا کنیم."

وضعیت انتقال

با وجود درخشش یانوزای، دیوید مویس نیز با فرصت دادن به ستاره نو ظهور خود مخالف نیست،در مقابل پیشنهادهایی برای انتقال قرضی این بازیکن به  به یونایتد ارائه شده است، بلکبرن از خواستاران این جوان است،ولی مویس باید تلاش کند تا یانوزای را از رقیب همشهری خود به دور نگه دارد.

باشگاه الاتحاد گزارش داده است که به این بازیکن بلژیکی علاقه دارد،باتوجه به این که قرارداد یانوزای در تابستان به پایان میرسد، و مسئولان یونایتد در حال اماده کردن قرارداد جدیدی برای یانوزی هسند تا او را همانند پل پوگبا که به یووه رفت از دست ندهند، ماندن وی در باشگاه بستگی به این دارد که بتواند در تیم اول بازی کند یا خیر.قطعا او به یک بازیکن حرفه ای و بزرگ تبدیل خواهد شد اما اینکه در الدترافورد یا جایی دیگر ستاره میشود باید منتظر ماند و دید.

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط omidgh در تاریخ 1392/06/29 و 19:43 دقیقه ارسال شده است

مرسی داش امیر یه متن خوب و کم نقص شکلک شکلک
پاسخ : من فقط ترجمه کردم، سعید ویرایش کردشکلک

این نظر توسط محمدرضا در تاریخ 1392/06/29 و 16:52 دقیقه ارسال شده است

مرسی اورتون جانشکلک
به نظرم قبل هرچیزی باید باهاش تمدید کنیم مخصوصا بعد اون بازی خوبش با کریستال پالاس حالا تیمای دیگه بیشتر جذبش شدن
پاسخ : چاکریم داش ممیشکلک
شکلک

این نظر توسط Behnoush در تاریخ 1392/06/29 و 16:12 دقیقه ارسال شده است

به نظرم عدنان در آینده ی نزدیک تبدیل به بازیکنی میشه که بود و نبودش برای تیم تعیین کننده میشه.
از نظر فیزیکی به نظرم الان مشکلی نداره و فکر می کنم اتفاقا خیلی مخصوصه.یعنی استایلش فقط مخصوص خودشه.
قبلا" بازیکنان لاغری رو داشتیم که اسطوره شدن مثل گیگزی.
مرسی برای ترجمه ی این مقاله ی زیباشکلک
پاسخ : خواهش شکلک

این نظر توسط saeed275 در تاریخ 1392/06/29 و 14:00 دقیقه ارسال شده است

مرسی امیر شکلک با تشکر از من شکلک
عدنان خیلی خوب خطا می گیره - همین بازی با پالاس هم ی خطا گرفت که گل شد تو متن هم نوشته - بنظر من باید شوتاش رو هم دقیق تر و قوی تر کنه - از لحاظ فیزیکی نسبت به پارسال خیلی پیشرفت داشت
پاسخ : خواهششکلک

این نظر توسط Farshid در تاریخ 1392/06/29 و 13:15 دقیقه ارسال شده است

خیلی خیلی خوبه عدنان
شکلک فقط یه ضعف داره اونم همون بدنشه شکلک بدنش رو فرم بیاد کریس و بیل باید جلوش لنگ بندازن شکلک
پاسخ : مسی رو جا انداختیشکلک

این نظر توسط سعيد در تاریخ 1392/06/29 و 12:54 دقیقه ارسال شده است

عدنان عدنان Amir آسياييشکلک
پاسخ : سعید میدونستی رونالدو نوشته سعید اسطوره ای منه!شکلک


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • تقویم دسامبر
    December
    1 2 3 4 5 6 7 8
    9 10 11 12 13 14 15 16
    17 18 19 20 21 22 23 24
    25 26 27 28 29 30 31
    آمار سایت
  • کل مطالب : 798
  • کل نظرات : 1985
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 62
  • آی پی امروز : 179
  • آی پی دیروز : 58
  • بازدید امروز : 241
  • باردید دیروز : 167
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 995
  • بازدید ماه : 995
  • بازدید سال : 67,771
  • بازدید کلی : 587,563